top of page
Advertising Poster on Building

Reklám Trendek

#2021

A tudás, hatalom.
Ismerd meg 2021 legújabb reklám trendjeit a szakma kiválóságain keresztül.
#jump_it

Inkább podcastot hallgatnál?

Élünk halunk a visszajelzésekért!

Kérünk téged segítsd a munkánkat, egy feedback-el :D

 

Mennyire volt UFO amit hallottál?Totál nem volt hasznoshallottam már rosszabb standup-ost..Érthető volt, kösziImádtam :)Még a sötét oldalra is átálnék ezért a tudásért!Mennyire volt UFO amit hallottál?
Tropical Paradise

Köszi szépen!

Reméljük tetszett!

Ha igen van egy szuper hírünk! A fesztivál teljes anyaga még elérhető! Ráadásul egy évig vissza is nézheted az összes előadást!
Ne feledd a tudás, hatalom ;) 
22 előadás,
21 pro szakértő és a legújabb reklám trendek várnak rád a VIII. Marketing Fesztiválon


 

Tartalmainkat írott formában is megtalálod:

Sziasztok!
 

Szirányi Péter vagyok. Idén már másodszor vettünk részt a Magyar marketing konferencián, ez a fesztivál számos rendkívül érdekes és hasznos információt ad át neves előadókon és a szakma kiválóságain keresztül. Akik saját hosszú évtizedes tapasztalataikat osztják meg veletek, a fesztivál résztvevőivel.

Hihetetlen élmény volt idén is, igaz nem tudtunk személyesen részt venni csak online formában, de így is nagyon értékes és hasznos előadásokat hallgathattunk meg.  Ami a nagyon érdekes ebben az egész idei évben, hogy a pandémia ellenére a marketing fesztivál a rendezvény piac szereplőjeként mégis megtudta oldani, hogy megtartsa a rendezvényét. Nem adta fel, nem húzta be a féket, hanem igenis előre tovább ment és megoldotta ezt az igazán rendkívüli helyzetet.

Szóval nézzük is miért volt igazán kiváló idén is a marketing konferencia, miközben nem tudtunk személyesen jelen lenni és kapcsolatot építeni csakis digitális, online formában tudtunk részt venni a rendezvényen. Először is, ami a hátránya, az az előnye is. Online bármikor be tudsz csatlakozni és megtudod nézni az összes előadást (egészen február 26-ig). Nem kell kiöltözni, nem kell utazni, nem kell 2000db névjegykártyát csináltatni, nem kell teremből terembe furikázni, nem kell választanod az előadások közül, ugyanis mindegyiket végig tudod hallgatni még az előadások után is tehát magával a rendezvény lejárta után is 365 napig J.

Ez szerintem fantasztikus mert az, hogy élőben hallasz egyszer valakit beszélni az remek dolog de, hogy abból valójában mi tud megmaradni benned az maximum egy élmény egy érzés, hogy igen, ez rendben volt! Ez igen, ez szuper volt. De amikor már negyedszer, ötödször hallgattam végig magam is, Kádas Péternek előadását akkor jöttem rá, arra hogy mennyire zseniális dolgokat mondott el nekünk és hogy ezt én is kitudnám használni, de ahhoz meg kellett hallgatnom négyszer.

Négyszer félórát rá kellett szánnom és erre most idén van először lehetőség. Úgyhogy szerintem ez abszolút pozitív tulajdonsága lett idén a marketing fesztiválnak és remélem, hogy megtartják ezt még a szervezők fejlesztésként a következő években is.

Az első előadó Kádas Péter volt a SevenDigits-től ő írja a 7blog-ot. Rendkívül mély és tartalmas marketing pszichológiai megoldásokat alkalmaznak és használnak.

Ha nagyon röviden kéne összefoglalnom, akkor azt tudnám elmondani Péternek az előadásáról, hogy minden, ami csalás az gyakorlatilag etikátlan és rontja az üzletedet. Ráadásul még a törvény is bünteti és erre hozott is példákat. Nézzük. Összevetette ki, milyen marketing megoldásokat használt, ha tudatosan, ha tudatalattira ható megoldás is volt. Ezeket szépen sorba rendezte, mint egy evolúció és mutatott rá nagyon érdekes példákat. A lényeg ebből az számodra, hogy az illatok, a szuper rövid vizuális vagy hang impulzusok, az ízlés, a tapintás az összes érzékszerveden keresztül feléd áramló információ gyakorlatilag érzelmeken keresztül fog lecsapódni és egy érzést egy érzelmet társít hozzá az agyad és így raktározza el a memóriádban.

 

Péternek nagyon szakszerűen sikerült összefoglalnia azt, hogy miért fontos minden egyes cég vagy márka, vállalat számára az, hogy pozitív és számára előnyös érzelmek társuljanak az ő márka képéhez, még ha csak egy nagyon kicsi üzletről is van szó.
Akinek effektíve nincs pénze nagyon komoly országos márkaépítési kampányokat fizetni, annak is az értékesítésére kiemelkedően hat az, hogyha kiválóan kommunikál.

 A kommunikációja során mindenki használni fog ugye különböző eszközöket, amik vagy tudatosan, vagy tudat alatt fognak hatni. Hallottunk ennek az etikájáról és arról is mikor etikus és mikor nem etikus, mikor törvényes és mikor nem törvényes ezeket az eszközöket használni.

 Személy szerint én úgy gondolom, hogyha a célok és a megoldások szinkronba vannak, akkor nagy probléma nem lehet, azonban van még három rublikája ennek a kétszer kettes mátrixnak, hogy a jó célok, rossz célok, jó megoldások, rossz megoldások. Ha te jó megoldásokat használsz rossz célok elérése érdekében, akkor mindenképpen kétséges lesz az, hogy ezzel mennyi ideig fogod tudni fenn tartani az üzletmenetedet.
Márpedig ha nem tudod sokáig fenn tartani, akkor ugye eleve nem is érdemes belevágni ebbe az egészbe, hiszen előbb utóbb váltanod kell és nem leszel márka azonos nem fogsz tudni hosszú távon fenntartható üzletet folytatni. Ezért eleve kétséges ezeknek a felhasználása.
Ha jó célok érdekében használsz rossz megoldásokat, akkor pedig azt éred el vele, hogy totálisan félre megy az egész kommunikáció és nem fogják érteni az emberek azt, hogy miért jó ez nekik. Azaz csökkenek az eladásaid rossz dolgokat fognak gondolni a te márkádról, vagy ha nem is feltétlenül rossz dolgokat, de nem azokat az érzelmeket társítják hozzá, amiket te szeretnél, hogy gondoljanak rólad.
A negyedik rublikában található, amikor rossz célok érdekében használsz rossz megoldásokat, ami lássuk be totális öngyilkosság.

 Én azt javaslom, hogy ha nagyon egyszerűen is, de mindenképpen azon gondolkodjál és azon agyaljál amikor gondolkozol a vállalkozáson vagy hogy hogyan fejlesztenéd, mit hogyan kommunikálnál, hogy mi az a nemes cél vagy az a jó a társadalom számára elfogadható üzleti cél, amit jó, hatékony módszerekkel meg is tudsz valósítani.

 Ebben az esetben, hogyha nagyon kis bagatel dolgot is csinálsz, nagyon egyszerű megoldásokat használsz, de azt ebben a rublikában megtudod őrizni, akkor gyakorlatilag nem lehet problémád belőle, mert hogyha viszel tíz kaját a mentősöknek egy ilyen év után, hogy milyen hálás vagy nekik, hogy dolgoztak és vigyáztak az öregeinkre meg ránk, meg hogy túlóráztak, meg minden. Az sokakban szimpátiát fog kelteni. Persze jönnek most az okosok… mert biztos ez egy marketing fogás igen az. Igen, marketing eszközök és kommunikációs megoldások hatnak tudatosan vagy tudat alatt. Ahogy Péter is elmondta, ezek nem büntetendő dolgok. Ezeknek az eszközöknek a használatát mind a cél fogja meghatározni, hogy most jó vagy rossz.

 Azaz a cél nem szentesíti az eszközöket, hanem feljogosít ezeknek a használatára. Gondolj bele, hogy lehet egy darab vasból pisztolyt is csinálni, ami egy fegyver árt, öl, pusztít és lehet egy kalapácsot is, amivel otthonokat, házakat lehet építeni.

 Ugyanilyen felelősen használod te is ezeket az eszközöket akkor ez ég egy adta világon semmi bajod nem lesz belőle nem fognak megbüntetni, nem fognak lenézni miatta és nem lesz negatív megítélése a társadalom szempontjából a cégednek.

Szóval, hogyha még mindig azon agyalsz, hogy számodra melyik lesz a megfelelőbb megoldás ami:

- nem túl vicces,
- nem túl kirívó,
- nem túl ripacs…
számodra ez a reklám.

 Akkor vidd keresztül kérlek ezen a szűrőn amit itt megmutattam neked a videóban, tehát jó megoldások, rossz megoldások, jó célok, rossz célok.  Ezután tehát, ha a jó megoldásokat alkalmazol jó célok elérése érdekében. Akkor, ha stílusában vagy éppen most te adott érzelmi világodnak vagy életstílusodnak, értékeidnek nem felel meg. De a fogyasztóidnak megfelelhet, akkor tekintsd ezt egy tesztnek, hogy hogyan reagálnak erre az emberek, hogyan reagálnak a te környezetedben élők, a te fogyasztóid azok, akikből te élsz.

 Hiszen nem neked kell tetszeni egy reklám kampány, nem a te szemeddel kell, hogy megfeleljen, hanem azoknak, akik vásárolnak tőled, akik fizetnek neked. Legyen ez a zárszó, a következő videómban Zilahi Krisztián előadását fogjuk szétcincálni aki a digitális ügyfélélmény optimalizációról beszélt nekünk. Közel félórás előadást tartott, hozott remek példákat minden részletét igyekezett szétboncolgatni annak, hogy miért is fontos ez és miért is kell nekünk ezt alkalmazni a gyakorlatban a hagyományos egyfázisos értékesítés helyett. Tartsatok velünk!

Ha pedig tetszenek ezek a beszámolók, ha valamelyik előadó például Kádas Péter vagy a következőben Zilahi Krisztiánról hallottak megtetszettek nektek és meghallgatnátok mind a húsz előadónak a tudás anyagát, hogy merre tartanak 2021-ben a reklámtrendek, akkor itt lent ezen a weboldalon fogtok tudni jegyet venni a marketing fesztiválra egészen február 26-ig.

Gyertek, tartsatok velünk én mára köszönök. A következő adásunk Zilahi Krisztián.

Élünk halunk a visszajelzésekért!

Kérünk téged segítsd a munkánkat, egy feedback-el :D

 

Mennyire volt UFO amit hallottál?Totál nem volt hasznoshallottam már rosszabb standup-ost..Érthető volt, kösziImádtam :)Még a sötét oldalra is átálnék ezért a tudásért!Mennyire volt UFO amit hallottál?
Tropical Paradise

Köszi szépen!

Reméljük tetszett!

Ha igen van egy szuper hírünk! A fesztivál teljes anyaga még elérhető! Ráadásul egy évig vissza is nézheted az összes előadást!
Ne feledd a tudás, hatalom ;) 
22 előadás,
21 pro szakértő és a legújabb reklám trendek várnak rád a VIII. Marketing Fesztiválon


 

bottom of page