folytatása következik...
Hogyan válassz jól marketingest?
#jump_it!
Túlkínálat uralkodik
150 különböző vállalkozástámogató ajánlatot találtunk egy hét alatt. Csak a közösségi médiában.
Átláthatatlan
Releváns tapasztalatok vagy hiteles mentor nélkül gyakorlatilag képtelenség jó döntést hozni 150 lehetőség közül.
Mindenki a legjobb!
Hallottál már olyan marketingesről, aki nem a legjobb volt szakmájában?
Ügye?! Mi se... :D
De akkor vajon melyik reklámügynökség lesz neked a király?
"...ma 2024-ben a vállalkozók jelentős része marketingsérült.
Vannak akik még a tagadó fázisban tartanak és vannak az igazán sikeres cégek.
Nem rövid a videó, de ha végignézed, garantáltan ki fogod tudni szanálni a kuruzslókat.
Ahhoz, hogy király reklámanyagokat tudjunk gyártani végig kell menni a videóban található folyamaton.
Ha ezt kihagyod. Garantálom, hogy olyan anyagot fogsz gyártatni, amire két hónap múlva te magad is szégyenkezve tekintesz majd vissza.
#egyszerű #érthető #alkalmazható #jump_it
Először is precízen meg kell értenünk a Te üzletmenetedet. Például azt, hogy:
- Neked milyen céljaid vannak a saját vállalkozásoddal?
- Milyen eredményeket szeretnél elérni?
- Milyen szépen és vonzóan szeretnél megjelennni a vevőid előtt?
- Mik a valódi erősségei és gyengeségei a cégednek?
Hiszen ezt az egészet Te kezdted el és tettél bele időt, energiát, pénzt. Így számunkra is kiemelten fontos, hogy ne csak üzletileg vagy szakmailag legyen szuper amit kínálunk Neked. Hanem azokra az igényekre reagáljon egy-egy koncepciónk, amiket te szeretnél elérni :)
01_Felmérés:
Ekkor dokumentáljuk, milyen értékesítési csatornákon keresztül érkeznek jelenleg hozzátok a vevőitek, vannak-e visszatérő vevőitek. Milyen gyakran történik vagy lehetséges-e az újravásárlás a piacotokon?
És még rengeteg ehhez hasonló kérdésre kapunk választ, ekkor már körvonalazódik, melyik is lesz a leghatékonyabb irány.
Áhh! Ez totál hülyeség!
Kezdőcsomag tagadó fázisban lévőknek és marketing sérült vezetőknek.
Miért fogsz pórul járni, ha operatív végrehajtókat bízol meg?
Sok szolgáltató csak rész feladatokat vállal a teljes marketinges eszköztárból. Így eleve képtelen komplex megoldásokat nyújtani.
Ebből a videóból megtudhatod, hogyan néz ki egy kivaló együttműködés cég és reklámügynökség között.
Valamint azt is, hogy lesz egy SWOT elemzésből sikeres reklámszlogen?!
Folyamatos fejlődés...
"...ahogy a versenytársak és a technológiák, úgy a piac is változik. Akinek jó ma úgy, ahogy 10 éve csinálja, gyakorlatilag már lemorzsolódott!"
02_Kutatás:
Ha úgy érezzük rejtőznek még kulcsfontosságú információk, ahhoz, hogy igazán kiváló szolgáltatást tudjunk nyújtani. Akkor piackutatást javaslunk.
Nyugi!
Nem olyan drága és időigényes, mint ahogy elsőre hangzik és nem azért javasoljuk, hogy még egy bőrt lehúzzunk rólad.
Egyszerűbb, mint gondolnád!
Alternatívaként hirdetéseken és játékokon keresztül is képesek vagyunk megfelelő méretű és mélységű marketing adatbázist (MIR) építeni. Ami nélkül csak vakon lövöldöznénk a vakvilágba és égetnénk az értékes hirdetési budget-t.
03_Kreatív Marketing Ötletelés:
Ebben a fázisban születik meg az a koncepció ami a teljes kommunikációdat át fogja járni.
Lehet ez egy olyan előny amire eddig nem gondoltatok, de az ügyfeleiteknek kiemelten fontos. De akár lehet egy élmény is amit direkt Ti nyújtotok az ügyfeleiteknek.
Nem akarlak vakítani a szakmai kifejezésekkel, ez a szakasz általában egy vagy max három összetett mondatot tud felmutatni eredményként. Mégis ez a szakasz határozza meg az összes többi erőfeszítést, amit a sikered érdekében tenni fogunk.
Itt válik el, hogy sikeres lesz a promóciód vagy eleve bukta. Ez a legkeményebb és általában a legkevésbé profitábilis szakmai munka szakasza, ezért a legtöbb marketinges ezt nagyvonalúan figyelmen kívül hagyja.
Számunkra viszont ez a szakasz a legizgalmasabb része a munkánknak, hiszen itt dől el odafigyeltünk-e Rád és arra a kihívásra adunk-e formabontó megoldást, ami téged fáraszt?!
Ha megvagyunk, jöhet az:
Okos tervezés...
"...hogy ne legyen több álmatlan éjszakád és laptop előtt töltött nyaralásod. Ideje élvezni a kemény munka gyümölcseit!"
A kutatási eredményekre és a Te üzleti céljaidra alapozva. A kreatív koncepció érzelmi és élményvilágába csomagolva. Megalkotjuk a pontos kommunikációs "haditervet".
Amiben napról-napra, platformról-platformra (Insta, TikTok, Youtube, Facebook stb) meg lesz határozva, hogyan alakítjuk át az ügyfeleid rólad alkotott gondolatait.
04_Arculat, design és szórásterv:
Ebben a fázisban készülnek el a promóciód következő elemei:
- a cuccodat körülvevő logikai és érzelmi érvrendszer
- az igénybevételt és a fogyasztást segítő hangulati és élmény elemek
- az ezekhez illeszkedő szín és formavilág, ami vagy a meglévő arculatodba illeszkedik, vagy a cuccod fogyasztásához szükséges hangulat és érzelmi világ határozza meg
- a promóciód minden egyes eleme következetes sorrendben kerül publikálásra, hogy a lehető legjobb eredményekről számolhassunk be a riportokban
- meghatározásra kerül, melyik kommunikációs elem (social poszt, hirdetés) mikor, kinek és hol jelenjen meg és mennyit szükséges költeni rá, hogy elérjük az általad kitűzött célokat
Ha minden egyes elem a helyére került,
minden egyes résztvevő pontosan tudja a feladatát. Amikor kiképeztük az értékesítőket, okosan kérdeznek az eladók. Rend van a raktárosok fejében, az ügyfélszolgálatosok tudják az összes részletet és feltételt. Ekkor és csakis ekkor kezdődhet a kampány időszak.
Ebben a fázisban fél szemmel mindig a kampányok teljesítményét figyeljük, hogy egyetlen visszajelzés, komment vagy optimalizálási lehetőség se kerülje el a figyelmünket.
Majd a végén természetesen egy összefoglaló riporttal jelentkezünk, melyben tájékoztatunk az eredményekről. Kitekintést adunk, hogyan tovább, mivel és hogyan lenne érdemes a következő szintre lépned a vállalkozásoddal!
Tartalomgyártás, webfejlesztés
"...végre csinálunk is valami kézzel foghatót!"
Igen, végre megérkeztünk a gyártási szakaszhoz. Ez az első pillanat, amikor megéri hozzányúlni a fényképezőgéphez, belőni a kamerát. Kinyitni a kedvenc szövegszerkesztőnket, mivel már letisztult, hogy melyik tartalmat, hova és miért gyártjuk.
Mi lesz ezeknek a célja, melyik fázisban lévő leendő ügyfelünknél kell, hogy beüssön a szénhidrogén ha ezeket meglátja!
Egyetlen egy esetben tudunk eltérni a fent említett műveleti sorrendtől. Mégpedig akkor ha már percre pontos célokkal és haditervvel rendelkezel arról, hogy mit is szeretnél promózni. Személy szerint a marketing, reklám és promóció kesze-kusza világából ezek a kedvenc operatív feladataim. Nincs a sok kérdés, a várakozás a válaszokra, a sok:
"...hmmm, nem tudom, szerinted mi legyen?"
A végén úgyis a megtérülés számít!
...minden nálunk elköltött Forint, ~8-20 szorosan térült meg ügyfeleinknek az elmúlt pár évben!
Szóval ha van minimum 5-15% árrésed, a profitodon kívül, akkor bőségesen meg fogja érni ránk dobni egy emailt. De ha ez sem győzött meg, itt egy videó arról, hogy mikor, melyik marketinghez kapcsolódó tevékenységet éri meg kiszervezned --->
Itt a link az elérhetőségeinkhez. Addig is tekintsd meg rendszeresített szolgáltatásainkat. A videóban pedig egy kis segítséget találsz, hogyan és mikor érdemes stratégiai vagy operatív marketingesekkel együttműködnöd. Kitérünk rá hogyan érdemes kiszámolnod a költéseid megtérülését :)
Haladjunk #együttasikerútján!
Nálad mivel kezdjünk?
Letisztult képet kapsz a vállalkozásod lehetőségeiről, egy független m...
Egy cél érdekében, költséghatékony koncepcióba szervezve, ütemtervvel ...
Egy márka több mint a szervezet, az arculat. A tudatos márkaépítő tudj...
Mutasd be terméked, vagy szolgáltatásod gyönyörű reklámfilmmel!
Hogy megakadjon vevőid szeme a cuccodon, akár online, akár offline, am...
Reklámérzékeny célcsoportodat nehezen éred el direkt marketinggel? Van...